Black Friday Polska
Autor Maria Wieczorek - 7 Grudnia 2019

Zbadano, jak wysokie były naprawdę obniżki cen w Black Friday. Polscy klienci nie mogą liczyć na satysfakcjonujące promocje

Black Friday zdobył już w Polsce ogromną popularność. Jedna z firm analitycznych zdecydowała się więc zbadać, czy krajowi konsumenci rzeczywiście mogą liczyć w ten wyjątkowy dla siebie dzień na realne obniżki cen. Wyniki prac ekspertów zdecydowanie nie okazują się satysfakcjonujące dla tych, którzy chcieli zaoszczędzić.

Black Friday skłonił tysiące Polaków do sporych zakupów. Święto konsumpcji często krytykowane jest jednak między innymi ze względu na fakt, iż klienci w rzeczywistości niewiele (lub nic) nie zaoszczędzają, gdyż tuż przed wyprzedażami sprzedający celowo podnoszą ceny poszczególnych produktów. Tym samym mogą je sprzedać na "promocji" po takiej samej lub nawet wyższej cenie. Niestety do podobnych praktyk dochodzi także w naszym kraju.

'Może stanowić przykład stylu propagandy sprzed 1989'. REM o materiale Wiadomości TVP nt. pikiety pod gdańską kurią'Może stanowić przykład stylu propagandy sprzed 1989'. REM o materiale Wiadomości TVP nt. pikiety pod gdańską kuriąCzytaj dalej

Black Friday nie taki tani?

Firma Deloitte wzięła pod lupę realną wysokość obniżek z okazji Black Friday. Jak wykazano w wynikach badania, w tym roku ceny poszły w dół średnio o bardzo niewiele, bo jedynie 4%. Reprezentantka firmy analitycznej Agnieszka Szapiel opisała:

"Pomiędzy piątkiem 22 listopada a piątkiem 29 listopada, czyli Black Friday, różnica w obniżonych cenach analizowanych kategorii produktów wynosiła średnio 4%. W ubiegłym roku było to 3,5%, a dwa lata temu 1,3%. W tym samym czasie średni wzrost cen wyniósł 3%, więc możemy mówić, że de facto w Black Friday wartość badanego koszyka produktów zmalała jedynie o 1%"

Sprawdzenie 9300 produktów wykazało, że w zestawieniu ze stanem na 22 listopada 67% z nich w ogóle nie zostało przecenionych. Aż 15% artykułów podrożało, a realnie staniało jedynie 18%. W zestawieniu z zeszłorocznym Black Friday podniesiono ceny 41% towarów. Jeszcze gorsze statystyki przyniósł ostatecznie Cyber Monday. Dzień internetowych wyprzedaży charakteryzował się średnim spadkiem cen o jedynie 2%.

NAJLEPSZE DZIŚ:

  1. Jeden z najbardziej szkodliwych mitów na temat kotów. Czy obecność kota w domu może przeszkodzić w staraniach o dziecko?
  2. Dziennikarze ujawnili przekręty władzy, sąd zabronił kolejnych publikacji. W tle podejrzany przetarg, faktura i prezydent z PiS
  3. iPhone wie, gdzie jesteś, nawet jeśli się na to nie zgodziłeś. Apple twierdzi, że to “oczekiwane zachowanie”

Źródła: Instalki, Deloitte

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News