Facebook z grzywną 3,6 mln euro. Obietnica, że jest darmowy, została uznana za oszustwo
Autor Maria Wieczorek - 10 Grudnia 2019
Facebook został ukarany przez węgierski Urząd Ochrony Konkurencji grzywną wysokości ok. 3,6 mln euro. Powodem nałożenia podobnej kary było uznanie obietnicy umożliwienia internautom darmowego korzystania z platformy za fałszywe. Zdaniem urzędników wszyscy płacą za Facebooka udostępnianiem mu swoich danych.
Facebook będzie musiał zapłacić ogromną karę za slogan, który do niedawna widniał na jego stronie głównej. Jak donoszą europejskie media, węgierski Urząd Ochrony Konkurencji nałożył na firmę grzywnę wysokości 1,2 mld forintów (ok. 3,6 mln euro), gdyż jeszcze kilka miesięcy temu użytkownicy witani byli na platformie hasłem: "To jest (i zawsze będzie) darmowe!". Obecnie słowa te nie znajdują się już na stronie logowania - zastąpiono je sloganem: "To szybkie i proste".
Facebook z ogromną grzywną
Powodem tych zmian nie była jednak chęć nakładania na użytkowników obciążeń finansowych za korzystanie z Facebooka, a próba uniknięcia konsekwencji, jakie ostatecznie zdecydowali się wyegzekwować Węgrzy. Urzędnicy zaznaczyli, że hasło o bezpłatnym używaniu platformy społecznościowej było ich zdaniem o tyle fałszywe, że w rzeczywistości płacimy za nie udostępnianiem danych osobowych. Te za to wykorzystywane są chociażby przy targetowaniu reklam, przynosząc i Facebookowi, i wykupującym promocję firmom realne korzyści.
Warto zaznaczyć, że dane są obecnie jednym z najbardziej cennych i wrażliwych dóbr, jakimi zaczęto już w specyficzny sposób handlować. O tym, do czego może doprowadzić przejęcie ich przez osoby chcące namieszać w światowym życiu polityczno-społecznym, dowiedzieliśmy się szczególnie wiele podczas afery Cambridge Analytica.
NAJLEPSZE DZISIAJ:
- Ordo Iuris pozywa Google'a. Powód? YouTube blokował materiały prawicowego dziennikarza
- Olga Tokarczuk miała nie zapłacić podatku od Nobla. Co z realizacją obietnicy ministra?
- Poseł na Sejm z Biologiczną Bzdurą Roku? W nienaukowy sposób nastraszył wyborców
- IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
- Antyfake to prężnie rozwijający się portal fact-checkingowy. Walczy z dezinformacją w sieci
- Biznes Info - portal o finansach małych i dużych
- Antyfake - najpopularniejszy portal fact-checkingowy. Najważniejsze informacje
- Pikio: Kim jest właściciel, redaktor naczelny? Wszystko o Pikio.pl
- Biznes Info. Codzienne wieści ze świata biznesu i finansów
Źródło: Wirtualne Media
Następny artykuł