Z kont klientów popularnego banku zniknęły wszystkie środki. To nie złodzieje, a gigantyczna awaria
Autor Maria Wieczorek - 20 Listopada 2019
Idea Bank uporał się już z poważną awarią, która doprowadziła do zniknięcia środków z kont klientów. W specjalnym komunikacie przekazano oficjalnie, że pieniądze zostały automatycznie zwrócone na odpowiednie rachunki. Szczęśliwie okazało się więc, że sumy zebrane przez osoby korzystające z usług banku nie zostały skradzione, chociaż właśnie to sugerować mogło ich niespodziewane "wyzerowanie".
Idea Bank mógł poważnie przestraszyć swoich klientów ogromną awarią, która rozpoczęła się we wtorek, a dziś ostatecznie skutecznie ją zwalczono. Przez dłuższy czas transakcje kartą automatycznie zliczały się podwójnie, a infolinia nie funkcjonowała. Z kont znikały za to zebrane środki, co mogło sugerować, że dany klient padł ofiarą zorganizowanej kradzieży. Sprawy nie ułatwiały niektóre media, unikając jednoznacznego wytłumaczenia, jak doszło do technicznych problemów. Przedstawiciele Idea Banku dopiero 20 listopada odnieśli się za to do burzliwej kwestii w poście na Facebooku:
"19 listopada 2019 r. w wyniku błędu zostały podwójnie zaksięgowane na rachunkach klientów rozliczenia transakcji płatniczych dokonanych przez klientów w okresie weekendowym tj. 16-18 listopada 2019 r. W pliku rozliczeniowym mogą się również pojawić nieliczne transakcje z 15 listopada 2019 r. (...) Przepraszamy klientów za wszystkie niedogodności, w tym za automatyczną wysyłkę SMS-ów o rzekomym przekroczeniu salda na kartach płatniczych."
Idea Bank usunął gigantyczną awarię
Kilka godzin później na tym oficjalnym profilu banku pojawił się kolejny post, w którym przekazano:
"Informujemy, że Idea Bank usunął awarię, która spowodowała podwójne księgowania części transakcji płatniczych. Wszyscy klienci otrzymali zwrot nieprawidłowo pobranych środków poprzez odpowiednią korektę na należących do nich rachunkach. Tak jak informowaliśmy wcześniej, nie były wymagane żadne działania po stronie klientów banku – środki zostały zwrócone automatycznie. W najbliższych dniach bank będzie dokonywał korekt skutków błędnych księgowań, np. bezpodstawnie naliczonych odsetek, czy kosztów prowizji od błędnie zaksięgowanych transakcji. Raz jeszcze przepraszamy naszych klientów za wszystkie niedogodności, w tym za utrudniony dostęp do naszych infolinii w dniu dzisiejszym, wynikający ze wzrostu liczby udzielanych konsultacji."
Mimo opublikowania podobnego komunikatu niektórzy klienci wciąż zgłaszają problemy techniczne, przekonując, iż pieniądze nie zostały im skutecznie zwrócone. Przedstawiciele Idea Banku uspokajają jednak, gdyż - co najważniejsze - nie doszło do ewentualnej kradzieży środków. Skutki awarii powinny za to wkrótce zostać całkowicie zwalczone.
NAJLEPSZE DZISIAJ:
- Dzisiaj w nocy Ziemię minie asteroida. Doniesienia o końcu świata, uderzeniu i kataklizmie są przesadzone
- Rodowicz ma romans ze słynnym aktorem? Media wykorzystały rozwód gwiazdy, podały niesprawdzone informacje
- Najbardziej szkodliwy mit nt. suczek. Cierpią przez nie młode psiaki, właściciele są nieświadomi
Źródło: Idea Bank
Następny artykuł