Lidl ostrzegł klientów przed fałszywymi wiadomościami. Dotyczyły udziału w nieistniejącym konkursie

Autor Michalina Kobla - 24 Października 2019

Lidl wydał specjalne ostrzeżenie dla klientów. Jak się bowiem okazało, oszuści rozsyłali do nich fałszywe wiadomości, zawierające informacje o nieistniejącym konkursie. Chcieli w ten sposób wyłudzić bardzo wrażliwe dane.

Lidl przekazał za pośrednictwem oficjalnej strony internetowej, że jego klienci mogli paść ofiarą oszustwa. Wyłudzacze wysyłali do nich bowiem wiadomości, które zawierały najczęściej zaproszenie do nieistniejącego konkursu. Oszuści liczyli na to, iż nieświadomi zagrożenia internauci podadzą im swoje wrażliwe dane, w tym między innymi numery kart kredytowych. Przedstawiciele Lidla potwierdzili, że nie są nadawcą ani autorem rzeczonych wiadomości, które zawierały logo przedsiębiorstwa oraz zdjęcia jego sklepów, co mogło wprowadzać odbiorców w poważny błąd.

Beata Kempa stwierdziła, iż boi się, że zostanie ofiarą pedofila? Sprawdziliśmy wystąpienie polityk w PECzytaj dalej

Lidl ostrzega przed wyłudzaczami

W oficjalnym ostrzeżeniu czytamy, że z podrobionych wiadomości internauci mogli się dowiedzieć o:

Wiadomości miały także promować waluty wirtualne (np. bitcoin) lub zachęcać do inwestowania środków pieniężnych oraz przekierowywać na profile na portalach społecznościowych. Za żadną z nich nie stali jednak przedstawiciele Lidla. Ci proszą więc, aby przy każdej tego rodzaju wieści weryfikować ją za pośrednictwem strony internetowej przedsiębiorstwa, oficjalnych profili na portalach społecznościowych lub poprzez telefon na infolinię dla klientów. Należy także nie klikać w nadsyłane linki, czytać dokładnie zawarte w wiadomościach regulaminy, a ostatecznie także zgłosić oszustwo do reprezentantów Lidla oraz przekazać informację na ich temat organom ścigania.

Źródło: Lidl Polska 

Następny artykuł
Nie przegap najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj antyfake.pl na: Google News