TVP przegrała przed sądem z Konfederacją. Poszło o sondaż w Wiadomościach
TVP będzie musiała przeprosić Konfederację za nierzetelne omówienie sondażu, którego wyniki zaprezentowano 26 września w "Wiadomościach". Sąd Okręgowy w Warszawie przychylił się bowiem do pozwu złożonego przez komitet w trybie wyborczym. Przedstawiciele stacji mogą jeszcze złożyć apelację.
TVP jest obecnie jedynym polskim telewizyjnym nadawcą publicznym, a emitowane przez stację "Wiadomości" należą do wąskiej grupy najpopularniejszych programów informacyjnych w kraju. Przedstawiciele Konfederacji okazali więc swoje poważne oburzenie, gdy w głównym wydaniu serwisu z 26 września całkowicie pominięto wynik komitetu przy omawianiu szczegółów sondażu wyborczego przeprowadzonego przez Pollster dla "Super Expressu". Komitet uzyskał w nim 5% poparcia, a w grupie wiekowej 18-24 wybrało go aż 10% pytanych. Stacja nie może więc posłużyć się argumentem, według którego Konfederacji nie uwzględniono, gdyż nie przekroczyła progu wyborczego. Byłyby to bowiem twierdzenia po prostu nieprawdziwe.
TVP przegrała przed sądem z Konfederacją
Tuż po emisji programu przedstawiciele komitetu zapowiedzieli pozew przeciwko TVP. Dzień później w "Wiadomościach" ponownie zaprezentowano wyniki sondażu, tym razem uwzględniając Konfederację. Nie sprawiło to jednak, że działacze zrezygnowali ze skierowania sprawy przed sąd. Ostatecznie komitet wygrał z nadawcą, który musi usunąć materiał z oficjalnego profilu na Twitterze oraz strony internetowej, a także opublikować przeprosiny. Warto jednak zaznaczyć, że TVP może się jeszcze odwołać od tej decyzji.
Sprawę skomentował już dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, Jarosław Olechowski. We wpisie na Twitterze działacz skrytykował decyzję wymiaru sprawiedliwości:
"Kuriozalny wyrok. Sędziowie kolejny raz angażują się w politykę. Warszawski sąd żąda od "Wiadomości" TVP publikacji sprostowania sondażu, które... zostało już opublikowane dwa dni temu, a winny błędu ukarany. Czyli nie chodzi o prawdę, tylko o atak na TVP."
Źródła: Wirtualne Media, Twitter